Marketing treści święci triumfy wśród świadomych marketerów, przede wszystkim dlatego, że oferuje jakość w miejsce ilości

Content marketing już w 2014 obwołany został trendem roku i od tego czasu w zasadzie niewiele się zmieniło. Zwany inaczej marketingiem treści, stawia na realną jakość prezentowanych artykułów czy wypowiedzi, na recenzje, opinie i merytorykę. Jak zatem zabrać się za content marketing w Sosnowcu, aby działania przyniosły spodziewane efekty? Spieszymy z podpowiedziami.

Content marketing Sosnowiec – treść w marketingu

W przypadku content marketingu najważniejsza pozostaje zawsze treść – tutaj nie sprawdzą się artykuły typu precel z powtarzaną nieustannie frazą złożoną z słów kluczowych. Pierwsza i najważniejsza zasada marketingu treści jest taka, że prezentowane publikacje muszą być wysokiej jakości, bo to one mają za zadanie zainteresować i zatrzymać potencjalnego klienta. Przede wszystkim jednak budują zaufanie do marki, bazując na relacjach. Bo to główna zasada content marketingu w każdym miejscu na ziemi, czy będzie to content marketing w Sosnowcu, czy w Vancouver: tutaj liczą się relacje, a więc zaufanie, sympatia, przekonanie o dobrych intencjach drugiej strony. To właśnie dlatego CM wyklucza nachalną reklamę i brak uczciwości, który, jak wiadomo nie od dziś, ma zgubny wpływ na każdą z międzyludzkich koneksji.

Marketing treści powstał niejako w opozycji do reklam, które bombardują nas na stronach internetowych każdego dnia. Każdy, kto choć raz gonił uciekający krzyżyk okienka z reklamą, wie o czym mowa. Ośrodek OMG Metrics pokusił się nawet o zbadanie cierpliwości internautów w tym zakresie – w dziesięciostopniowej skali irytację reklamami ocenili oni na 6, co i tak wydaje się notą dość łaskawą. Reklamy zasłaniające treść, nieadekwatne lub właśnie umykające przed naszym kursorem po całym ekranie, potrafią naprawdę rozzłościć użytkownika, wywołując efekt odwrotny do zamierzonego. To dlatego specjaliści od lat stawiają na inną formę reklamy – taką, do której klient dociera sam, którą w ogóle chce przeczytać, po którą sięga z zainteresowaniem.

Brzmi to jak utopia reklamodawcy, ale przy odrobinie zaangażowania i zwykle jednak profesjonalnej pomocy, nie jest stanem niemożliwym do osiągnięcia.

Content marketing Sosnowiec – CM, czyli co?

skuteczny content marketing w Sosnowcu

Skoro mowa o marketingu treści, wypada wyjaśnić, co się przezeń rozumie. Najprostsza z definicji i jednocześnie taka, która przypadła nam do gustu, mówi, że content marketing jest tworzeniem wartościowych treści, które odpowiadają potrzebom naszych klientów. Content marketing to nie tylko tworzenie treści o wysokiej jakości merytorycznej, ale przede wszystkim owa odpowiedź na potrzeby, musimy więc słuchać swoich klientów. A zatem nasz content marketing w Sosnowcu musi odpowiadać oczekiwaniom tych klientów, do których chcemy tutaj trafić.

Dopiero dystrybucja wartościowych treści, sprofilowanych pod kątem wymagań i oczekiwań klienta, ma szansę na zdobycie zainteresowania oraz wywołanie zaangażowania. To właśnie na zaangażowaniu, na obustronnej komunikacji, opiera się idea marketingu treści.

Aby jednak te treści były adekwatne do potrzeb i naszemu potencjalnemu klientowi potrzebne, trzeba umieć słuchać rynku. A w zasadzie swojej grupy docelowej, do której chcemy trafić, tworząc nasze treści. Tutaj na pierwszy plan znów wysuwa się wspomniane zaangażowanie – dopiero informacja z drugiego bieguna marketingowych technik pozwoli nam stworzyć materiały, które zainteresują i zatrzymają. Content marketing ma bowiem za zadanie przyciągnięcie zwłaszcza nowych odbiorców, którzy w przyszłości, przekonani do naszego profesjonalizmu i wysokiego poziomu wiedzy oraz usług, kiedy staną przed wyborem konsumenckim, naturalną kolejną rzeczy zdecydują się na naszą markę.

Content marketing Sosnowiec, target, grupa docelowa

skuteczny marketing treści dla firm z Sosnowca

Bez względu na to, czy tworzymy content marketing w Sosnowcu, Poznaniu czy Łodzi, jego najważniejszą wartością zawsze będzie treść. Ta treść musi odpowiadać potrzebom naszej grupy docelowej, a zatem zanim na dobre zaangażujemy się w tworzenie materiałów, trzeba tę grupę sprofilować. Mogą to być na przykład miłośnicy akwarystyki czy szydełkowania, w zależności od tego, co oferuje nasza firma. Jednak content marketing w Sosnowcu czy content marketing w stolicy nie może robić jednej rzeczy wprost: reklamować.

No dobrze, powiecie, to co to za marketing, który nie promuje. Otóż promuje, ale nie wprost, nie zarzuca reklamami, nie przytłacza. Buduje raczej markę, kształtuje opinię eksperta. Świetnym przykładem jest w tym miejscu tak zwany „włosing”, czyli świadome dbanie o włosy przy zachowaniu równowagi różnych środków pielęgnacyjnych.

Jednym z guru włosingu jest Anwen – jedna z prekursorek świadomej pielęgnacji. Najpierw przez lata prowadziła blog, przekazywała swoją wiedzę i dzieliła się nią, aby naturalną koleją rzeczy i w oparciu o własne doświadczenie, stworzyć swoją markę z produktami do pielęgnacji włosów.

Dokładnie tak działa content marketing – naszym zadaniem jest tworzenie takich treści, do których internauta sam dotrze i do których będzie wracał, bo uzna je za wartościowe.

Content marketing Sosnowiec – nie tylko pisanie

content marketing Sosnowiec

Nazwa marketing treści jednoznacznie kieruje skojarzenia ku słowu pisanemu, tymczasem content marketing w Sosnowcu (wszak po naszych terenach się poruszamy) można tworzyć także za pomocą  innych treści. Nie zawsze niezbędny jest obszerny artykuł, czasem doskonale sprawdzi się przejrzysta infografika, a nawet trafiony GIF. Innymi treściami, które można zaliczyć do szerokiego spektrum strategii content marketingi są audiobooki, podcasty, webinaria, treści wideo, zdjęcia czy prezentacje multimedialne.

Najważniejsze jest, aby sposób komunikacji pasował zarówno do profilu działalności, jak i do wspomnianej grupy docelowej. Marketing treści, aby budził zaufanie i przyciągał zainteresowanych, musi być prawdziwy i wyglądać naturalnie. Jeśli jest nią przede wszystkim młodzież, zapewne doskonale sprawdzą się materiały audiowizualne, krótkie filmy czy obrazy, a nawet GIF-y lub memy. Inaczej będzie, jeżeli grupa docelowa czeka na profesjonalnie przekazaną wiedzę, wówczas lepszą formą komunikacji będzie webinarium albo podcast, w ramach którego widz czy słuchacz będzie miał szansę czegoś się dowiedzieć.

Content marketing Sosnowiec – jak tworzyć dobre treści?

czym jest content marketing w Sosnowcu

To, jaką formę kontaktu z potencjalnym klientem wybierzemy, zależy od nas i naszego rozpoznania potrzeb grupy docelowej. Możemy spróbować samodzielnie podjąć się tego wyzwania i z perspektywy eksperta tworzyć wysokiej jakości treści. Nie każdy przedsiębiorca jest jednak mistrzem słowa, a tym bardziej mistrzem grafiki czy obrazu – i nic w tym złego, jest wszakże ekspertem w innej dziedzinie. Może się więc okazać, że takie obciążenie to przy obowiązkach, związanych z prowadzeniem działalności, zwyczajnie zbyt dużo. Nie oznacza to jednak z konieczności rezygnacji z content marketingu.

Wówczas warto rozważyć pomoc ze strony specjalistów branży e-commerce, choć zdecydowanie zalecamy zachowanie pewnej ostrożności. Content marketing jest z założenia bardzo etyczną formą promocji, dlatego strategię tego rodzaju należy realizować z dużym wyczuciem, uczciwością i stroniąc o nachalnej reklamy. Tylko w ten sposób można sprawić, że prezentowane treści będą naprawdę wartościowe, a nasz content marketing w Sosnowcu, nie wzbudzi irytacji, ale prawdziwe zaangażowanie.