Jak działa influencer marketing?

Jak działa influencer marketing?

Świat stworzył wirtualne społeczności i niemal w niezauważalny sposób przeniósł ludzie życie do sieci. Do miejsca, gdzie tak naprawdę można wszystko. Media społecznościowe to miejsce, gdzie ludzie komunikują się między sobą dzielą się swoimi dobrymi i złymi chwilami ze światem. Właśnie to sprawiło, że promocja w Internecie jest najbardziej efektywnym działaniem. Internet stał się miejscem działania influencerów, czyli osób wpływowych. Marki zauważyły, że osoby te mają dużą siłę przekonywania, dlatego też często współpracują z nimi w celu promocji danego produktu bądź usługi. Właśnie w taki sposób powstał influencer marketing.

Kim jest influencer?

Zalety influencer marketingu

Influencer (ang. Influence=wpływać) to osoba, która prowadzi działalność w Internecie, a następnie z tego powodu zdobywa mniejszą lub większą popularność. Influencerem może zostać Vloger, Bloger, Instagramer, Gamer. Zwykle osoby te posiadają szeroką wiedzę w danej dziedzinie lub tworzą treści, które w danym okresie są pożądane przez odbiorców. Badania pokazują, że większość młodych ludzi w wieku od 15 do 25 lat widzi większy autorytet w osobach wpływowych w Internecie niż na przykład w telewizji. Influencerzy mają duży wpływ na swoich odbiorców. Zwykle zdobywają oni ich zaufanie, a także uznanie. Jest to więc duże pole do popisu dla firm, które chcą zareklamować swój produkt i zdobyć klientów.

Czym jest influencer marketing?

Influencer marketing jest jedna z najmocniej rozwijających się gałęzi marketingu internetowego. Polega on na współpracy firmy z influencerem, którzy posiadają duże zaufanie, uznanie i więź ze swoją społecznością odbiorców. Twórcy internetowi mają duży wpływ na opinie innych, głównie dlatego, że stworzyli z nimi relację, dzięki której ich zdanie ma duże znaczenie, a wybory zwykle uważane są za trafne. To właśnie ten ostatni czynnik ma największe znaczenie i najbardziej wpływa na influencer marketing.

Jeżeli dany twórca wybierze określony produkt i przedstawi go swoim odbiorcom w dobrym świetle, istnieje duża szansa, że produkt ten zyska na popularności. Przełoży się to oczywiście na lepsze wyniki prowadzonej kampanii. A na czym dokładnie polega współpraca z influencerem? Opiera się ona najczęściej na udostepnieniu takiej osobie próbki bądź produktu, który następnie zostanie przez nią zaprezentowany na kanale, przez który komunikuje się ona ze swoimi odbiorcami. Po zachęceniu do zapoznania się z ofertą marki, z którą influencer współpracuje, budowane jest do niej zaufanie. Odbiorcy ufają wyborom swoich ulubionych twórców, ta forma promocji przynosi więc bardzo dobre efekty.

Korzyści jakie przynosi influencer marketing

Czym jest influencer marketing

Internet jest obecnie nierozerwalną częścią ludzkiego życia. W sieci robi się zakupy, poznaje ludzi, prowadzi debaty polityczne, ogląda filmy, uczy. Nowe technologie w znacznym stopniu ułatwiają życie. A Internet ciągle się rozwija, co za tym idzie tradycyjne rynki są postrzegane w zupełnie inny sposób. Dlatego też warto korzystać z pomocy osób, które właśnie w Internecie mają duże poparcie. Jakie korzyści może wnieść do firmy inluencer marketing?

Dzięki nim użytkownicy dowiadują się o danej marce, jej produkcie lub usłudze, a nawet o obowiązujących promocjach. Bardzo często firmy współpracują z twórcami oferują kody rabatowe dla ich odbiorców, co bardzo często skłania do dokonania zakupu. Zaletami influencer marketingu jest zwiększenie zasięgu i świadomości marki, dzięki niemu firma może zaistnieć, pokazać się i najważniejsze dotrzeć do swojej grupy docelowej.

Dużym atutem tej formy promocji jest to, że nie ma takiej branży, która nie mogłaby zostać w taki sposób zareklamowana, a także możliwość dotarcia do grupy docelowej na wielu płaszczyznach. Na przykład restauracje, promocja restauracji na Instagramie, jest bardzo dobrym pomysłem. Osoba wpływowa może użyć InstaStories i opowiedzieć o swoich odczuciach na temat danego lokalu. Jak smakowało jej jedzenie, jak sprawdziła się obsługa, co z lokalizacją i tak dalej. Jest wiele możliwości jakie daje influencer marketing, a osoby wpływowe mają bardzo dużą siłę oddziaływania na innych.

Influencer marketing jest bardzo prężnie rozwijającą się gałęzią marketingu, daje firmie wiele korzyści i umożliwia jej rozwój. Dzięki influencerom może ona dotrzeć do swojej grupy docelowej i zwiększyć swoją sprzedaż.

Dodaj komentarz