Jak znaleźć pracę w marketingu?
Jak znaleźć pracę w marketingu? To pytanie zadają sobie głównie osoby, które nie mają doświadczenia w zawodzie, a bardzo chciałyby znaleźć pracę właśnie w tej branży. Szukanie pracy nigdy nie jest łatwe i wymaga poświęcenia na to dużej ilości czasu i zaangażowania. Co jednak zrobić w sytuacji, gdy pracodawca wymaga doświadczenia, a osoba go nie posiada? Jest na to kilka sposobów, przecież doświadczenie też trzeba gdzieś znaleźć. Jak znaleźć pracę w marketingu? I czym charakteryzuje się ta branża?
Czym charakteryzuje się branża marketingowa?
Branża marketingowa na pewno charakteryzuje się bardzo dynamicznym rozwojem, dotyczy to zarówno panujących tam trendów jak i wykorzystywanych narzędzi. Marketingowcy na pewno nie nudzą się ani też nie doświadczają monotonii. Wszystkie projekty jakie realizują muszą być traktowane indywidualnie, co więcej każda kampania musi zostać bardzo dokładnie przeanalizowana i zinterpretowana. Wszystkie te działania wymagają więc odpowiedniego przeszkolenia pracowników.
Łatwo można zauważyć, że praktycznie każde przedsiębiorstwo posiada swój dział marketingu, który zajmuje się jej promocją. Nie da się rozwijać swojego biznesu w sytuacji, gdy klienci nie będą nawet wiedzieli o danej ofercie. Każda osoba, która zastanawia się jak znaleźć pracę w marketingu, powinna też zdawać sobie sprawę, że jest to praca pod presją czasu i w niestandardowych godzinach. Dlatego też decydując się na pracę w tej branży trzeba liczyć się z pewnymi trudnościami.
Jak znaleźć pracę w marketingu?
Jak znaleźć pracę w marketingu? Istnieje na to kilka sposobów. Poniżej znajduje się kilka z nich:
1. Freelance – jednym ze sposobów na to jak znaleźć pracę w marketingu, jest właśnie freelancing. Jest on wyjątkowo dobry dla osób, które się uczą, studiują lub są młodymi rodzicami, ponieważ można w tym przypadku samemu zadecydować, kiedy się pracuje, w jakich ilościach i nad jakimi projektami. Dzięki temu, że ramy czasowe są tutaj nieograniczone, można swoją pracę dopasować do swojego stylu życia. W marketingu jest wiele zleceń na przykład w tworzeniu grafik, prowadzeniu profili w social mediach, programowaniu, copywritingu i tak dalej.
Do tej pory mogłoby się wydawać, że rozwiązanie to jest idealne, ale oczywiście to nieprawda. Ma ono także wiele wad. Jedną z nich jest fakt, że freelancerzy zwykle pracują na umowy zlecenia, co wiąże się z tym, że nie mają odprowadzanych żadnych składek emerytalnych i zdrowotnych. Co więcej praca ta wymaga dużej samodyscypliny i umiejętności zarządzania czasem, praca w domu wiąże się bowiem z dużą ilością różnych rozpraszaczy.
2. Staż i praktyka – kolejną odpowiedzią na pytanie jak znaleźć pracę w marketingu jest staż lub praktyka. To najlepsze rozwiązanie dla osób, które są dopiero po studiach i szukają sposobu na zdobycie doświadczenia w branży. Na stażu będzie możliwe pozyskanie nowych umiejętności i poznanie osób, które posiadają już cenne doświadczenie. Kolejnym plusem zarówno stażu jak i praktyki, jest fakt, iż będzie można wtedy zobaczyć, jak funkcjonuje organizacja, z jakimi problemami boryka się na co dzień i jakimi zasadami kieruje. Kolejną zaletą jest możliwość pogodzenia go ze studiami, zwykle staż nie jest na cały etat co pozwala także na wykonywanie innych aktywności.
Lokalna agencja marketingowa
Wiele firm stoi przed wyborem agencji. Czy ma być ona globalna czy może lokalna? Lokalna agencja ma wiele plusów. Przede wszystkim dobrze zna ona teren. Wie też jaka forma reklamy na danym obszarze się sprawdzi, a która niekoniecznie. Co więcej będzie ona także wiedziała w jakim miejscu zastosować reklamę outdorową, która będzie przynosiła najwięcej korzyści. Agencja lokalna dobrze sprawdzi się, jeśli chodzi o formę promocji tradycyjnej, współpracuje ona z lokalnymi czasopismami i drukarniami, dlatego też o to już firma na pewno nie musi się martwić. Największą zaletą agencji lokalnej jest to, że najlepiej zna ona rynek lokalny. Będzie więc wiedziała, jak zareklamować oferowane produkty i usługi.