Kampania na LinkedIn – o czym warto pamiętać?

Kampania na LinkedIn – o czym warto pamiętać?

Kampanie reklamowe stały się w ostatnim czasie bardzo popularną metodą promowania firmy, usług czy produktów, co więcej metodą niezwykle skuteczną, jeśli tylko wie się, jak jej użyć. Kampania na LinkedIn może i nie jest aż tak rozpowszechniona, jak kampania na Facebooku, jednakże przynosi znakomite efekty, jeśli chodzi o dotarcie do klienta biznesowego, a tym samym pozwala dotrzymać kroku konkurencji, a nawet – ją wyprzedzić. W czasie, gdy konto na Instagramie czy Facebooku mają niemal wszyscy, kampania na LinkedIn wciąż ma jeszcze wiele do zaoferowania i nie wszyscy jeszcze do niej dotarli…
Planujesz rozpocząć działania marketingowe na LinkedIn? Dowiedz się zatem, na co warto zwrócić uwagę!

czy kampania na LinkedIn jest skuteczna

Czym jest LinkedIn?

To platforma, która skupia specjalistów z wielu branż. Można na niej znaleźć pracę, staż, a jako pracodawca znaleźć wykwalifikowanych pracowników. Poza tym to także możliwość zdobycia nowych umiejętności i rozwinięcia własnej kariery. Nie należy zapominać także o potencjale marketingowym. Kampania na LinkedIn pozwala dotrzeć do sprecyzowanej grupy odbiorców, zarówno reklamując własną markę i produkty, jak i szukając klientów biznesowych do współpracy.

Czy Kampania na LinkedIn, to dobry pomysł na marketing w sieci?

Tak jak wszystkie inne media, także platforma LinkedIn umożliwia skuteczną promocję. Wszystko zależy od tego, jaki cel chcemy osiągnąć i do kogo skierować treści reklamowe. Kampania na LinkedIn może być obecnie realizowana przy użyciu następujących formatów:

  • reklama tekstowa,
  • reklama wideo,
  • reklama ze zdjęciem,
  • reklama w formie karuzeli z większą ilością zdjęć,
  • promowanie ofert pracy,
  • reklama w formie wiadomości e-mail.

Które branże najlepiej reklamować na platformie LinkedIn? Jest ich sporo, ale zdecydowanie największym zainteresowaniem cieszą się następujące działy: finanse, budownictwo, media, edukacja, nieruchomości, transport, administracja czy usługi IT.

Pięć kroków do skutecznej kampanii

Bez przyjęcia dobrej strategii, można narobić więcej szkód niż pożytku, zresztą nie tylko na LinkedIn. To z kolei może na długo odbić się na wizerunku marki… Przestrzegając pięciu podstawowych punktów, łatwiej będzie nam wdrożyć odpowiednie działania marketingowe.

  1. Pierwsze, co powinniśmy zrobić, to określić cel – jasny cel kampanii, czy chcemy np. podnieść świadomość marki, zwiększyć ruch, czy znaleźć osoby do pracy.
  2. Ustalenie grupy odbiorców to kolejny ważny krok. Nie wszyscy bowiem będą zainteresowani zobaczeniem naszej reklamy.
  3. Dobranie formatu reklamy do celu, który chcemy osiągnąć.
  4. Ustalenie realnego budżetu, jakim jesteśmy w stanie operować podczas trwania kampanii.
  5. Optymalizacja reklamy i wszystkich jej treści.

Czy warto współpracować z agencją marketingową?

Płatne kampanie reklamowe wymagają dobrego przygotowania, zanim ostatecznie zostaną wdrożone. Dlatego zaleca się dokonanie wcześniej analizy, czy promocja na LinkedIn, faktycznie nam się przysłuży i ułatwi dotarcie do danej grupy docelowej. W innym wypadku możemy się nie tylko gorzko zawieść, ale także stracić niepotrzebnie środki finansowe. Dlatego też dosyć częstą praktyką jest współpraca z agencją marketingową, dla której Kampania na LinkedIn, to przysłowiowa ”bułka z masłem”.

Profesjonalna firma zadba bowiem nie tylko o uruchomienie kampanii, ale także o jakość treści zarówno tych tekstowych, jak i graficznych. Podpowie również inne rozwiązania, które możemy wykorzystać, by wzmocnić wizerunek firmy i dotrzeć do szerszego grona odbiorców.

jak powinna być prowadzona kampania na LinkedIn

Kampania na LinkedIn — podsumowanie

Promocja na LinkedIn może przynieść firmie wiele korzyści, zarówno wizerunkowych, jak i bezpośrednich będących zawarciem nowych kontaktów biznesowych. W końcu LinkedIn to miejsce, gdzie spotykają się klienci biznesowi i to najlepsi w swojej branży. Jeżeli natomiast zestawimy to z liczbą aktywnych kont, które obecnie obsługuje ta platforma – to możemy tylko zacząć działać, zanim uprzedzi nas konkurencja.

Dobrze przeprowadzona kampania na LinkedIn pozwala dotrzeć do pożądanej grupy odbiorców, wzmocnić wizerunek marki czy pozyskać nowych klientów. Nie zawsze jednak działania podjęte w pojedynkę, przynoszą upragniony sukces. Dobrym rozwiązaniem jest także rozważenie współpracy. Lokalna agencja marketingowa czy duża firma reklamowa na pewno pomogą nam w osiągnięciu upragnionego celu bez narażenia się na niepotrzebną gafę.

Dodaj komentarz