Kampania w Google Sosnowiec to sprawdzony sposób na zwiększenie popularności strony internetowej firmy.

Nie jest tajemnicą, że najlepsze i najbardziej wymierne efekty dają równoległe działania marketingowe. To oznacza, że jeśli zdecydujemy się na kampanię, warto rozważyć przeprowadzenie jej na kilku frontach jednocześnie. Tutaj podpowiedź – naszej lokalnej firmie pozycjonowanie oraz szeroko pojęte działania SEO mogą nie wystarczyć, wówczas z pomocą przychodzi SEM, a więc kampania w Google w Sosnowcu.

Kampania w Google – walka o podium

Ponieważ w Polsce blisko 97 procent osób korzystających z Internetu to użytkownicy wyszukiwarki Google, dobrze jest przyjrzeć się bliżej możliwościom, które oferuje. Jedna z opcji to takie poznanie algorytmów wyszukiwarki oraz dostosowanie strony internetowej, aby uzyskiwała ona jak najwyższą pozycję w wyszukiwaniu organicznym (czy też naturalnym). Mowa wówczas o pozycjonowaniu, którym, podobnie jak całym szerokim wachlarzem działań z zakresu SEO (Search Engine Optimization), zajmują się webmasterzy. Inną możliwością, jaką wspomniana wyszukiwarka w przypadku prowadzenia kampanii Google w Sosnowcu, czy w jakimkolwiek innym mieście (skupiamy się na Sosnowcu z pełną świadomością – nam też lokalnie zależy na rozwoju tutejszego rynku e-commerce), jest reklama, którą specjaliści określają jak SEM.

Zwana z angielska Search Enginge Marketing, SEM sprowadza się do realizacji kampanii marketingowej w wyszukiwarce Google. Oznacza to mniej więcej tyle, że link do naszej strony internetowej albo reklama pojawi się na liście zasugerowanej przez wyszukiwarkę na górze strony. Będzie przy niej wprawdzie widniał napis, informujący o tym, że to reklama, jednak nie zmienia to faktu, że efekty kampanii dają się zauważyć już w ciągu zaledwie kilku pierwszych godzin od jej uruchomienia.

Kampania w Google – w parze z SEO

kampania w Google w Sosnowcu

Kampania w Google w Sosnowcu będzie tak samo skuteczna, jak w innych miastach – mieszkańcy Sosnowca mogą mieć swoje upodobania, ale nasza ludzka psychika działa tak samo wszędzie, czy będzie to Bielsko-Biała, czy Neapol. Otóż 90 procent szukających jakiejkolwiek frazy w wyszukiwarce internautów skupia się jedynie na pierwszych wynikach, a zaledwie 3 procent przechodzi w poszukiwaniach na drugą ich stronę.

A zatem zadaniem SEO jest sprawienie, aby na liście wyszukiwań organicznych link do naszej strony widniał jak najwyżej, natomiast SEM, aby ten sponsorowany link wyświetlił się nad wynikami naturalnymi. Każdy, kto choćby otarł się o marketing internetowy wie, że najlepsze efekty przynoszą wspólne kampanie SEM i SEO. Ten duet doskonale funkcjonuje razem, wzajemnie się uzupełniając. Decydując się więc na kampanię w Google w Sosnowcu, najlepiej byłoby rozważyć taką, która wykorzystuje obie te strategie.

W SEM bowiem, podobnie jak w przypadku pozycjonowania, znów ogromną wartość mają słowa-klucze, dzięki którym wyszukiwarka sugeruje naszą stronę w odpowiedzi na pokrętnie czasem zadane zapytanie. Kampania w Google w Sosnowcu będzie miała jeszcze jeden znaczący plus – otóż do linki ustalonej reklamy będą widniały na wskazanych stronach internetowych. A zatem, wiedząc, na jakie strony zagląda nasza grupa docelowa, to właśnie tam powinniśmy umieścić linki do naszej sprofilowanej reklamy. Mamy wówczas znacznie większe szanse dotarcia do tych, których nasza oferta może zainteresować.

Kampania w Google – dla kogo ta kampania?

skuteczna kampania w Google

Można się oczywiście zastanawiać, czy akurat naszej firmie niezbędna jest tego typu kampania. Jeśli posiadasz stronę internetową swojej firmy, to podpowiemy Ci z wieloletniego doświadczenia na rynku – tak. Inaczej cały trud z tworzenia strony może pójść na marne, a samo jej marketingowe działanie sprowadzi się do klientów, którzy dokładnie Ciebie i nazwy Twojej strony poszukują. Trochę szkoda takiego potencjału, zwłaszcza, że dostęp do sieci ma ponad połowa światowej populacji.

Jeśli wciąż masz wątpliwości, pokusimy się o małe podsumowanie: SEO, o którym była mowa, odpowiada przede wszystkim za pozycjonowanie Twojej strony, natomiast SEM (a więc nasza kampania w Google Ads) skupia się na profilowaniu w płatnych wynikach w Google. Narzędzie Google Ads, o czym warto pamiętać, ma do zaoferowania różne rodzaje reklam, dlatego kolejna ważna sprawa to trafiona inwestycja w odpowiedni dla naszej działalności typ reklamy.

Kampania w Google – porozmawiajmy o kosztach

skuteczny marketing w Google

System Google Ads, oferowany przez tę najpopularniejszą na świecie wyszukiwarkę, jest przygotowany tak, aby dla zlecającego reklamę stanowić naprawdę atrakcyjną opcję. Przede wszystkim reklamodawca sam decyduje, jaką kwotę zamierza poświęcić na reklamę. Ten model nazywa się licytacyjnym, przy czym warto pamiętać, że w związku z tym stawki reklamowe mogą się znacznie różnić w zależności od konkurencji w danej branży. Im więcej chętnych do wyświetlenia swojego linku nad wynikami wyszukiwania, tym droższa będzie to usługa.

Druga kwestia, która reklamodawcy zapewne wyda się atrakcyjna, to zastosowany tutaj w podstawowych rodzajach reklam system PPC (Pay Per Click). To oznacza, że opłata za reklamę pobierana jest dopiero wówczas, kiedy użytkownik sieci w nią kliknie.

Niewątpliwie na korzyść Google Ads przemawia też szybkość działania, reklamy zaczynają się wyświetlać natychmiast po uruchomieniu kampanii. Hurraoptymizm jest jednak niewskazany, to dopiero początek kampanii. Sam system wyposażony jest w wiele skutecznych mechanizmów optymalizacji, jednak do tego potrzeba mu danych o konwersjach, na zebranie których potrzebuje trochę czasu. Zatem największą efektywność osiąga dopiero po pewnym czasie i przeanalizowaniu dostępnych informacji zwrotnych.

Na naszym lokalnym poletku warto pamiętać także o tym, że zdecydowanie się na tego typu kampanię Google w Sosnowcu sprawi, iż w konsekwencji będzie ona pojawiać się nie tylko wśród wyników wyszukiwania, ale i na stronach oraz w aplikacjach partnerów. A to już mocno kusząca propozycja, która ma szansę nie tylko zwiększyć ruch na naszych stronach i powiększyć grono klientów, ale również świetnie wpływa na rozpoznawalność firmy czy marki.

Kampania w Google – zaufaj specjaliście

kampanie w wyszukiwarce Google

Nie jest oczywiście tak, że nie jesteś w stanie zrobić niczego sam – pewnie, że jakoś tę reklamę ustawisz. Zastanów się jednak, czy warto się nad tym napocić, zainwestować pieniądze w sam proces po to, żeby nie przyniósł on oczekiwanych efektów. Pamiętaj, że kampania w Google Sosnowiec jest niezwykle istotna.

Płatną reklamą w Google zajmują się w agencjach specjaliści SEM. To oni wiedzą, jakie typy reklam mają do wyboru, tworząc kampanię w Google w Sosnowcu, a przede wszystkim, który rodzaj reklamy sprawdzi się w danej branży. Być może skuteczne będą reklamy w sieci wyszukiwania, czyli owe płatne wyniki tekstowe w SERP, a może reklamy produktowe (takie, dzięki którym po szukaniu karmy dla psa, na różnych stronach przez kilka dni będziesz oglądać karmy), reklamy wideo (któż z nas nie zna ich z YouTube’a?) czy kampanie w aplikacjach mobilnych? Ty nie musisz tego wiedzieć, przecież prowadzenie firmy to i tak wystarczające zobowiązanie. Dlatego internetowe kampanie marketingowe warto zostawić w rękach doświadczonych specjalistów.