Pomysł na wieczór a reklama

Pomysł na wieczór a reklama

Polacy z każdym rokiem udowadniają, że pomysł na wieczór poza domem, jest świetną opcją aby wyjść i spotkać się z przyjaciółmi. Nie inaczej jest w Sosnowcu, lubimy wychodzić, spędzać wieczory w towarzystwie znajomych, lubimy korzystać z życia, a miasto ma dla nas coraz więcej propozycji. Czy jest w tym wszystkim jest miejsce na marketing?

Większość miast ma całkiem sporą ofertę rozrywkowo-rekreacyjną, także branża gastronomiczna ma dużo do zaoferowania. Jednak niektóre miejsca dość szybko przyjmują się na miejskim gruncie i błyskawicznie zyskują status tych kultowych, a inne, choć rzetelnie o to walczą, pozostają niszowe. Jak to się dzieje, że na hasło: pomysł na wieczór w Sosnowcu, jedne miejsca przychodzą do głowy natychmiast, a o innych zupełnie zapominamy, choć wcale sobie na to nie zasłużyły? Podpowiadamy: to magia marketingu.

Pomysł na wieczór a reklama – z ust do ust

Pomysł na wieczór a reklama - z ust do ust

Nie chodzi jednak tylko o to, że dany lokal zasypuje naszą skrzynkę pocztową ulotkami i dlatego jego nazwa wryła nam się w pamięć (choć to oczywiście też jest jakaś droga), mowa o marketingu, że tak to ujmiemy, nieco bardziej wysublimowanym. Znakomitym sposobem jest tak zwany buzz marketing, czyli – prościej – marketing szeptany. Prowadzony w sposób profesjonalny jest na tyle subtelny, że wygląda na polecenie, nie działania marketingowe. A że chętnie wczytujemy się w recenzje i polecenia, często także osób znanych i lubianych, ta forma promocji okazuje się niezwykle skuteczna.

A zatem, jeśli szukamy pomysłu na wieczór, a Tripadvisor poleci nam na przykład aktywny wypoczynek na sosnowieckim Torze Kartingowy,m mało kto oprze się pokusie przeczytania opinii osób, które miejsce odwiedziły. Nigdy jednak nie wiadomo, czyja recenzja jest elementem strategii marketingowej, a czyja opinią odwiedzającego. A propos, Tor Kartingowy w Sosnowcu to faktycznie dobry pomysł na wieczór w Sosnowcu, zwłaszcza, jeśli lubicie emocje, trochę pozytywnego zamieszania i adrenalinę. To znakomita opcja dla grupki znajomych czy dla rodziny, która preferuje wieczór pełen wrażeń.

Pomysł na wieczór a reklama – dobre media

Pomysł na wieczór a reklama - dobre media

Marketing szeptany to tylko jedna z opcji, która może sprawić, że pomysł na wieczór w Sosnowcu rodzi się w głowie „sam”, to znaczy do głowy przyjdą nam automatycznie kluby i restauracje, w których ten wieczór z chęcią byśmy spędzili. Inną strategią są dobrze i rzetelnie prowadzone profile w mediach społecznościowych, zwanych z angielska social mediami. W tym przypadku liczą się dwie bardzo ważne kwestie: pierwsza to systematyczność, a to z dwóch prostych przyczyn.

Primo, im bardziej systematycznie wstawiamy posty na Facebooka czy Instagrama, tym bardziej „lubi” nas algorytm. A zatem rzetelna praca nad profilem procentuje tym, że ma on lepsze zasięgi, a więc jest lepiej widzialny dla użytkowników portalu. Secundo, tworzymy angażujące treści, za sprawą których użytkownicy wchodzą z nami w interakcje. Szalenie ważne jest, aby na te interakcje odpowiednio reagować, a to znów celem zdobycia sympatii wspomnianego algorytmu.

Dodatkową wartością jest oczywiście pomysł na profil – jeśli czymś się wyróżnia, prowadzi charakterystyczną narrację, dostosowaną do swojej grupy docelowej, ma ogromne szanse na sukces. Ta szansa rośnie jeszcze bardziej, jeśli strategia danej restauracji, klubu czy kawiarni jest spójna, a jej techniki marketingowe wzajemnie się uzupełniają.

Pomysł na wieczór a reklama – na letnie wieczory

Pomysł na wieczór a reklama - na letnie wieczory

Pomysł na wieczór to szeroka kategoria, a Sosnowiec nie ma się w tym zakresie czego wstydzić. Nie brakuje tu miejsc, w których można dobrze zjeść, można też nakarmić dusze, niekoniecznie jedynie ciało, wybierając się na spektakl w Teatrze Zagłębia albo do któregoś z tutejszych kin. Latem miasto oferuje sporo imprez pod chmurką, dla smakoszy są zloty foodtrucków, ciekawa jest także oferta miejskich koncertów czy imprez sportowych.

Miasto, wbrew obiegowym opiniom, jest naprawdę zielone – ma w swoich zasobach sporo parków, z których chętnie korzystają mieszkańcy. Pomysłem na wieczór może być więc równie dobrze spacer po jednym z nich, choć tę opcję polecamy raczej na letnią porę.

Przy okazji warto uświadomić sobie, że jeśli jesteśmy po drugiej stronie i to nam zależy, aby nasz biznes naturalnie przychodził na myśl jako pomysł na wieczór, warto przyjrzeć się strategii marketingowej naszej działalności. Być może drobne zmiany w komunikacji z grupą docelową wystarczą, abyśmy w głowach naszych gości stali się najlepszą opcją na spędzenie ciekawego wieczoru.

Dodaj komentarz