Praca w marketingu – Sosnowiec

Praca w marketingu – Sosnowiec

Bez odpowiednio przeprowadzonej kampanii marketingowej, sprzedanie produktu czy usługi jest zadaniem niemal niemożliwym do wykonania. W związku z tym, w niemal każdej firmie bardzo ważną rolę pełnią specjaliści ds. marketingu, potocznie – marketerzy. Praca w marketingu na stanowisku marketera wymaga od osoby dużej kreatywności, głowy pełnej pomysłów i znajomości rynku. Na czym dokładnie polega praca w marketingu? Jak znaleźć pracę w marketingu w Sosnowcu? Jak szukać agencji marketingowych? Czym się zajmuje pracownik agencji marketingowej w Toruniu? Jakie umiejętności marketingowca zwiększają jego szanse na znalezienie pracy w lokalnej agencji w Sosnowcu? Zachęcamy do przeczytania naszego artykułu, w którym wyjaśniamy kluczowe kwestie.

Jak zostać specjalistą w branży marketingowej?

Dla kogo praca w marketingu?

Prawdopodobnie wielu z nas ma pewnie wyobrażenie o pracy w agencji marketingowej, które wykreowały media czy popkultura. Wiele młodych osób marzy o karierze w agencji marketingowej, a studia związane z marketingiem od wielu lat są niezwykle popularne. Jak zdobyć pracę w marketingu? Czy studia są konieczne? Lokalna agencja marketingowa – jak znaleźć idealne miejsce do pracy w marketingu?
Praca w marketingu, jak już wspomnieliśmy, nie jest dla każdego. Najlepiej w niej odnajdą się osoby kreatywne, o otwartych umysłach, z podejściem do ludzi. Warto wiedzieć, że marketing nieodłącznie wiąże się z reklamą, dlatego praca w marketingu należy do branży kreatywnej.

Jak zacząć pracować w marketingu?

Praca w marketingu w Sosnowcu

Przede wszystkim skup się na zdobywaniu doświadczenia. Studia związane z marketingiem, owszem, mogą być przydatne, jednak jeśli ich nie posiadasz to nie dyskwalifikuje Cię to przed rozpoczęciem pracy w marketingu. Praca w marketingu opiera się głównie na współpracy z ludźmi, posiadaniu wysokiej odporności na stres, zdolności zarządzania czasem i projektami. Jeśli studiujesz, staraj się szukać doświadczenia w lokalnej agencji marketingowej w trakcie nauki. Im więcej pracujesz w jednym miejscu, tym jest to lepiej postrzegane przez pracodawcę.

Praca w marketingu wiąże się często ze sporym stresem, presją, aby dostarczyć najlepsze wyniki i pozyskać klientów oraz wymaga specjalnych cech charakteru – umiejętnością radzenia sobie ze stresem czy pracowania pod presją czasu. Takie warunki nie dla każdego są odpowiednie. Idealny marketer powinien:

  • cechować się komunikatywnością;
  • cechować się ogromną kreatywnością, nieszablonowym myśleniem, bogatą wyobraźnią i pomysłami’
  • wychodzić z inicjatywą i nie bać się odezwać – liczy się Twoje podejście
  • być dobrym strategiem, umiejętnie negocjować, mieć zdolności sprzedażowe;
  • umieć odczytywać dane z wykresów, mieć analityczny umysł, nie bać się cyferek;
  • cechować się empatią, wyczuwać potrzeby innych;
  • umieć się zaprezentować, szczególnie na ważnych spotkaniach branżowych, dodatkowo liczy się wysoka kultura osobista;
  • cechować się wysoką odpornością na stres, nie dać się łatwo „porwać emocjom”, powinien umieć zachować chłodny umysł.

Praca w marketingu w lokalnej agencji wymaga też często znajomości przynajmniej jednego języka obcego. Najczęściej jest nim angielski. Nierzadko zdarza się, że pracodawcy szukają również kogoś, kto oprócz angielskiego zna również inny język, np. francuski czy niemiecki. Dodatkowo praca w marketingu to przede wszystkim praca biurowa. Oznacza to, że od kandydata wymaga się znajomości (chociaż podstawowej – zależy od stanowiska) programów komputerowych, które służą do przeprowadzania analiz rynkowych i prognoz.

Lokalna agencja marketingowa – zarobki

Zarobki w lokalnej agencji reklamowej

Praca w marketingu może być bardzo dochodowym zajęciem. Co prawda młodszym specjalistom oferuje się zwykle zarobki rzędu 3 tys. zł, ale już starsi specjaliści mogą liczyć na kilkukrotnie większe sumy. Wszystko zależy od doświadczenia, jakie posiada kandydat. Inaczej jeszcze wygląda praca stażysty i jego wynagrodzenie – choć zwykle odchodzi się już od bezpłatnych staży. Mimo to staż w marketingu to naprawdę dobra forma wejścia w zawód, jeśli się czuje, że chce się zacząć pracę w tym obszarze.

Pamiętaj, że wynagrodzenie w lokalnych agencjach marketingowych jest zwykle uzależnione od tego, jak wielka jest to firma i jaka jest jej lokalizacja. Wynagrodzenie w pracy w marketingu w Toruniu może być inne niż w Warszawie, jednak niekoniecznie – zależy od wielkości agencji marketingowej. Brane są również pod uwagę umiejętności marketingowca.

Dodaj komentarz