Czy reklama zewnętrzna jest skuteczna?

Czy reklama zewnętrzna jest skuteczna?

Obecnie firmy, jeżeli chodzi o działania, reklamowe najczęściej wybierają Internet. Uważają oni, że to właśnie tam mają największe szanse na dotarcie do szerokiego grona odbiorców i dotarcie do nich ze swoim przekazem. Jednak czy marketing tradycyjny całkowicie nie jest skuteczny? Okazuje się, że prowadzenie działań związanych z marketingiem tradycyjnym to również dobre rozwiązanie. Reklama zewnętrzna jest jednym z takich przykładów. Skupia się ona głównie na zainteresowaniu konsumentów w momencie, kiedy znajdują się oni poza swoim domem. Może być to spacer, droga do pracy bądź inna sytuacja, w której klient znajduje się poza miejscem swojego zamieszkania. Czy reklama zewnętrzna jest skuteczna?

czy reklama zewnętrzna jest skuteczna

Co to jest reklama zewnętrzna?

Reklama zewnętrzna, nazywana jest również reklamą outdoorową, jest to taki sposób, reklamowania, który wykorzystuje odpowiednie środki, które prezentowane są na zewnątrz budynków w otwartej przestrzeni. Jej celem, jak praktycznie każdej reklamy, będzie dotarcie do jak największego grona odbiorców, dlatego też, reklamę taką najczęściej zamieszcza się w miejscach, w których znajduje się duża liczba ludzi. Bardzo często będą to miejsca użyteczności publicznej, które znajdują się przy komunikacyjnych ciągach mogą to być na przykład pobocza ulic, dróg, autostrad, ale także przy różnego rodzaju deptakach i chodnikach.

Do rodzajów takiej reklamy można zaliczyć również, te które znajdują się w środkach komunikacji miejskiej, a także w galeriach handlowych bądź w kinach. Zaletą takiej formy jest to, że klient nie ma styczności z nachalną reklamą, ani nie jest on w żaden sposób nakłaniany do dokonania zakupu. Ważne jest, by ten rodzaj reklamy, był dla klienta ciekawy i by docierał do niego z wartościowym przekazem.

Czy reklama zewnętrzna jest skuteczna?

Nie można jednoznacznie stwierdzić czy reklama zewnętrzna jest skuteczna, ponieważ jej skuteczność będzie zależała od pewnych czynników. Między innymi od tego jak zostanie ona zaprojektowana, mianowicie nie powinna się na niej znaleźć zbyt duża liczba tekstu, natomiast zdecydowanie większą rolę odegra tutaj grafika. Jeżeli chodzi o reklamę zewnętrzną to wielkość plakatu również będzie miała znaczenie, warto także zwrócić uwagę na lokalizację i wysokość zamieszczenia reklamy. Jednak, co należy do zalet takiej reklamy?

  • jej duża widoczność – jedną z największych zalet tej formy reklamy, będzie to, że reklamę taką się po prostu widzi i nie ma tutaj znaczenia czy konsument ma na to ochotę czy też nie. Umieszczanie reklamy zewnętrznej, na przykład bilbordu, baneru, w miejscu, gdzie znajduje się duża liczba osób, daje szansę na to, że przekaz dotrze do szerokiego grona odbiorców, do niektórych z nich będzie on trafiał nawet kilka razy dziennie. Im częstszy będzie kontakt klienta z przekazem reklamowym, tym większa szansa na to, że przekaz ten dotrze i zostanie zapamiętany przez odbiorcę.
  • duże rozmiary – kolejną zaletą tej formy promocji jest to, że, zazwyczaj jest ona wykonywana w dużych rozmiarach, przez co będzie się rzucała w oczy. Co więcej klient nie jest nakłaniany przez nikogo do zabrania ulotki, ani też nie jest on nakłaniany do dokonania zakupu, przez co reklama ta nie jest dla niego nachalna. Co w dzisiejszych czasach jest dla konsumentów bardzo ważne.

co to jest reklama zewnętrzna

Skuteczna reklama w Sosnowcu

Jak powinna wyglądać skuteczna reklama w Sosnowcu? Firmy działające na tym obszarze, to najczęściej małe lokalne przedsiębiorstwa, którym zależy na dotarciu do odbiorców, którzy zamieszkują określone rejony. Najczęściej wykorzystywanym sposobem będzie reklama w Internecie, reklamę taką można prowadzić samodzielnie bądź zlecić specjalistom w agencji marketingowej. Wszystko zależy od tego, czy przedsiębiorstwo czuje się na siłach, by samodzielnie przeprowadzić takie działania.

Najczęściej jednak zaleca się, by zlecić to zadanie specjalistom, ponieważ wtedy można mieć pewność, że zostanie to wykonane w sposób profesjonalny. Jeżeli chodzi o małe lokalne przedsiębiorstwa działające w Sosnowcu, to pierwszym etapem jaki warto rozważyć będzie rozpoczęcie działań w mediach społecznościowych, to właśnie za ich pośrednictwem można budować relacje i docierać do szerokiego grona odbiorców.

Dodaj komentarz