Choć pozycjonowanie to tylko jedna ze składowych działań marketingowych, to od niego w dużej mierze zależy widoczność firmy w sieci. Biznes na dobrze przeniósł się do sieci i wygląda na to, że skutecznie się w niej rozgościł. Badania wskazują, że aż 93 procent kupujących zaczyna dziś zakupy od wpisania odpowiedniej frazy w wyszukiwarkę i co ciekawe, nie ma tu większego znaczenia, jakich produktów lub usług poszukują.  W interesie każdego przedsiębiorcy powinna być więc troska o to, aby namiar na jego firmę pojawiał się podczas tego wyszukiwania jak najwyżej – im wyżej, tym większa szansa, że potencjalny klient weń kliknie i do nas trafi. A ta wysoka pozycja to zwykle zasługa specjalisty, który zajmuje się sprofilowanym pozycjonowaniem w Sosnowcu, Opolu czy Gdyni.

Pozycjonowanie Sosnowiec – po co pozycjonować?

Aby biznes spełniał swoją rolę, a więc przynosił dochody, potencjalni klienci muszą o nim wiedzieć. Muszą zatem mieć świadomość, że istnieje dana firma, która oferuje tę konkretną, potrzebną im usługę lub specyficzny produkt. A że żyjemy w społeczeństwie informacyjnym, które naukowcy nazywają również społeczeństwem sieciowym, poszukiwania usługodawcy w zdecydowanej większości zaczynają się dziś w Internecie.

W skrócie oznacza to tyle, że w wyszukiwarkę wpisują hasło, a algorytm wyświetla im listę wyników – na przykład na hasło: „wulkanizacja Płock”, otrzymują szereg adresów do miejsc, które usługę oferują. Ta lista nie jest jednak przypadkowa: wszystkie płockie zakłady, które znalazły się wysoko w wyszukiwaniu najpewniej zadbały o pozycjonowanie właśnie. Taka sama zasada będzie obowiązywała w przypadku pozycjonowania w Sosnowcu. Walka o pozycję ma swoje uzasadnienie – otóż użytkownicy wyszukiwarek korzystają zwykle z kilku pierwszych wyników (aż 90 procent), a na drugą stronę wyszukiwań zagląda jedynie 3 procent szukających. Jeśli więc dana firma nie znajdzie się wysoko w wynikach podanych przez wyszukiwarkę, to tak, jakby w ogóle nie było jej w sieci.

Google zmienną jest

Pozycjonowanie a Sosnowiec

Pozycjonowanie w Sosnowcu, w Płocku czy Warszawie ma charakter regionalny, ale sam proces przebiega podobnie. Pozycjonowanie to szereg działań, które ostatecznie mają na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Nad pozycjonowaniem pracują specjaliści, webmasterzy, których zadaniem jest takie rozpoznanie algorytmów wyszukiwarki i takie dostosowanie do nich konkretnej witryny internetowej, aby po wpisaniu danej frazy, link do wspomnianej strony pokazywał się na jak najwyższej pozycji proponowanej przez wyszukiwarkę listy.

A zatem pozycjonowanie to żmudny proces, wymagający sporej wiedzy z zakresu algorytmów wyszukiwarek. Tą najpopularniejszą, z której miesięcznie korzysta blisko 20 milionów Internautów na całym świecie, jest wyszukiwarka Google i tu ciekawostka: Google pracuje na ponad 200 algorytmach i zmienia je 500, a nawet 600 razy w ciągu roku! To z kolei oznacza, że webmaster musi być naprawdę doskonale w tych zmianach zorientowany, żeby dobrze wykonywać swoją pracę.

Panda na straży

pozycjonowanie w Sosnowcu

Skoro mowa o algorytmach, wypada wyjaśnić, czym one są w przypadku wyszukiwarek internetowych. W dużym skrócie jest to zbiór zasad, którymi kieruje się wyszukiwarka, kompletując swoją listę odpowiedzi na dane zapytanie. Swego czasu pozycjonowanie i związane z nim dość często zabiegi SEO, sprowadzały się jednak przede wszystkim do ilości. Wszystko zmieniło się wraz z algorytmem Panda, firmowanym pyszczkiem sympatycznego czarno-białego zwierzaka.

Otóż algorytm Panda stanął na straży jakości publikowanych treści, a więc zaczął karać za duplikację treści, a w zamian promuje wyczerpujące i adekwatne artykuły. Panda pilnuje słów kluczowych, ale eliminuje mało wartościowe treści, preferuje też dobre jakościowo podstrony oraz wysokiej jakości opisy ofert. Wszystko to ma na celu zmuszenie właścicieli stron lub też agencji, która zajmuje się marketingiem internetowym firm, do publikowania przemyślanych treści, nasyconych informacjami, nie jedynie słowami-kluczami, które dotąd podbijały widoczność strony. Kontynuacją dzieła walki o lepsze jakościowo treści zajęło się następne czarno-białe stworzenie, tym razem algorytm Pingwin.

Pozycjonowanie Sosnowiec – lokalne szukanie

skuteczne pozycjonowanie Sosnowiec

Jedna z algorytmowych aktualizacji wyszukiwarki Google sprawiła, że jeszcze prostsze stało się wyszukiwanie lokalne. Zadbał o to Gołąb, czyli algorytm Pigeon. To za jego sprawą, będąc w Sosnowcu i poszukując specjalisty od pozycjonowania (nomen omen), nie musimy wpisywać w wyszukiwarkę hasła „pozycjonowanie Sosnowiec”. Gołąb bowiem sprawił, że Google w pierwszej kolejności szuka lokalnie, a więc jeśli w będąc w Opolu, wpiszemy w okienko wyszukiwarki słowo „hydraulik”, otrzymamy oferty od lokalnych hydraulików z okolicy.

Warto jednak pamiętać, że bez względu na to, czy jest to pozycjonowanie w Sosnowcu, czy jakimkolwiek innym mieście, pierwszych kilka wyników na liście oznaczonych jest jako reklama. To już dzieło specjalistów z zakresu SEM, którzy ustawiają reklamy w usłudze zwanej Google Ads. Natomiast praca ekspertów od pozycjonowania zaczyna się nieco poniżej, czyli na liście tak zwanych wyników organicznych.

Kto ustala kolejność?

skuteczne pozycjonowanie lokalne w Sosnowcu

Lista odpowiedzi organicznych (bywają też nazywane naturalnymi) nigdy nie jest dziełem przypadku. Najwyżej wyświetlają się te wyniki, które algorytmy wyszukiwarki uznały za najbardziej adekwatne do wpisanego zapytania, a za ułożenie ich w takiej, a nie innej kolejności, odpowiada osławiony algorytm Google.

I choć sporo wiadomo o tym algorytmie, ciekawostką jest fakt, że dokładny sposób jego działania pozostaje nieznany. Specjalistom udało się jednak odkryć dużą część czynników, które mają wpływ na pozycję na liście organicznych odpowiedzi. Wiadomo na pewno, że mowa o dwóch grupach takich czynników, a mianowicie: związanych z treściami publikowanymi na stronie i samym działaniem strony oraz związanych z popularnością strony w sieci. W ramach pierwszej grupy czynników znaczenie ma na przykład unikalność treści, częstotliwość ich dodawania, słowa kluczowe czy szybkość ładowania strony. Druga grupa bierze pod uwagę tak zwane linkowanie, czyli liczbę stron, zamieszczających linki do naszej strony, ich jakość czy obecność w mediach społecznościowych.

Dopiero wszystkie te czynniki i ich oddziaływanie, mają wpływ na fakt, na której pozycji wśród wyników naturalnych wyszukiwania znajdzie się odnośnik do strony internetowej prezentującej naszą działalność.

Nic nie jest na zawsze

pozycjonowanie w Sosnowcu

Prowadzenie jakiejkolwiek działalności w Internecie, bez względu na branżę, wymaga dziś pozycjonowania, czy nam się to podoba czy nie. Inaczej firma pozostanie dla potencjalnych klientów niewidzialna, a środki włożone w stworzenie strony i inne działania marketingowe równie dobrze można było puścić z wiatrem.

Trzeba jednak pamiętać, że biorąc się za lokalne pozycjonowanie w Sosnowcu, warto zdać się na sprawdzoną agencję. Przy okazji czas obalić pewien mit, otóż pozycjonowanie w Sosnowcu czy gdziekolwiek indziej nie jest dane raz na zawsze. „Nic nie może przecież wiecznie trwać…” – chciałoby się w tym miejscu zanucić, bowiem wystarczy spojrzeć na historię aktualizacji algorytmów Google, żeby zorientować się, iż raz osiągnięta pozycja nie gwarantuje wiecznej bytności na liście odpowiedzi naturalnych. Niestety, nie istnieje ani uniwersalna recepta, gwarantująca sukces ani w ogóle podobna gwarancja. Jedyną gwarancją jest regularna współpraca z dobrym webmasterem, który zadba o pozycję firmy w wyszukiwaniach.