Lokalna agencja marketingowa
Szukając ekspertów, którzy wesprą działania promocyjne Twojej firmy, koniecznie weź pod uwagę swoją grupę docelową. Jeśli są nią mieszkańcy okolicy, rozejrzyj się się wśród tutejszych agencji. Lokalna agencja marketingowa będzie strzałem w dziesiątkę.
Większość przedsiębiorców staje w pewnym momencie przed trudnym wyborem – biznes do pewnego momentu kręci się sam, ale przychodzi chwila, gdy potrzebuje profesjonalnego napędu. Wtedy przychodzi się zwrócić do profesjonalistów, którzy zajmą się naszą firmą i pozwolą jej nabrać rozpędu. Wtedy pojawia się wspomniany wybór: postawić na lokalną agencję marketingową czy poszukać specjalistów, których praca po prostu nam się podoba, bez względu na to, skąd są?
Lokalna agencja marketingowa – lokalnie czy globalnie?
Przede wszystkim, zanim w ogóle do jakichkolwiek decyzji dojdzie, warto zrobić solidny research, przyjrzeć się dobrze realizacjom konkretnych agencji, a jeśli potrzeba, poprosić o portfolio. Jasne, że agencje znają się na swojej pracy, ale przecież to, co dzieje się z marketingiem Twojej firmy musi w jakiś sposób oddawać Ciebie, Twoje wartości, Twoje zasady. Dopiero wówczas Twój profil stanie się kompletny, autentyczny, a i Ty poczujesz zupełnie inną relację ze swoją firmą. Oczywiście, że biznes jest komercyjny, jest po to, by pozwolił Ci zarabiać, ale zarabiać można lubiąc swoją pracę lub z musu – a my zdecydowanie obstajemy za pierwszą z opcji.
Poszukiwania warto zacząć lokalnie, podpowiadamy Ci to z doświadczenia i zaraz postaramy się wytłumaczyć, dlaczego.
Lokalna agencja marketingowa – lokalnie zorientowani
Przede wszystkim lokalna agencja reklamowa dobrze zna teren, orientuje się, jaka forma reklamy się sprawdza, a jaka to wyrzucone pieniądze. Będzie też dobrze poinformowana na przykład w zakresie reklamy zewnętrznej, wiedząc, które miejsca warto wykorzystać do outdoorowej promocji. Jeśli interesują Cię tradycyjne metody reklamy, jak ulotki czy inserty, możesz się spodziewać, że lokalna agencja reklamowa mocno Ci w tym zakresie pomoże – zwykle współpracuje z tutejszymi czasopismami i drukarniami, więc te kilka punktów możesz skreślić z własnej listy zadań, zlecając je specjalistom.
Poza tym pracownicy lokalnej agencji marketingowej mają najpełniejszy obraz swojego rynku, a to oznacza, że jeżeli Twoje usługi czy produkty mają dać się rozpoznawać w obrębie Sosnowca, to właśnie agencja z tych stron będzie dla Ciebie najlepszym możliwym wyborem. Powodów jest zresztą jeszcze kilka, dla przykładu: w komunikacji za pomocą social mediów taka lokalna agencja marketingowa będzie mogła wykorzystać real time marketing z życia miasta, tutejszy slang, miejscowe nazewnictwo. To z kolei sprawi, że po pierwsze Twój profil w mediach społecznościowych nabierze charakteru, po drugie stanie się rozpoznawalny, a po trzecie masz szansę obudzić w swojej grupie docelowej poczucie przywiązania do własnej marki.
Lokalna agencja marketingowa – gracz z zewnątrz
Wszystko to nie oznacza jednak, że agencja spoza terenu nie zajmie się promocją Twojego biznesu wystarczająco dobrze. Zależy, na jakiej grupie docelowej Ci zależy i do kogo chcesz swoimi działaniami promocyjnymi trafić. Jeżeli Twoja reklama ma być ogólna, globalna, bo na przykład prowadzisz drukarnię i bez znaczenia jest dla Ciebie, skąd pochodzi Twój klient, rzeczywiście nie będzie miało znaczenia, czy promocją Twojego biznesu zajmie się lokalna agencja marketingowa czy agencja z zupełnie innej części kraju.
Wówczas warto zwrócić uwagę na dwie podstawowe kwestie: zakres i poziom obsługi oraz cenę i niech to będą dla Ciebie kluczowe wyznaczniki. Oczywiście zakładając, że wcześniej miało miejsce rozeznanie, dzięki któremu wiesz, że praca danej agencji Ci odpowiada.
Lokalna agencja marketingowa – lokalność i lojalność
Jest w procesie tych biznesowych wyborów jeszcze jeden element, który może, choć wcale nie musi, mieć dla Ciebie znaczenie. Chodzi mianowicie o szeroko rozumiane wsparcie lokalnego rynku, które na przykład na południu Włoch ma się świetnie w przypadku małych rodzinnych sklepików. Dostawcami świeżych warzyw i owoców są równie niewielcy lokalni producenci, a na półkach wśród win króluje tutejsze Primitivo w butelkach bez wymyślnych etykiet.
Pytanie, na ile podoba Ci się taki model wsparcia – być może uznasz, że skoro i tak masz komuś zapłacić za usługę, niech to lepiej będzie lokalna agencja marketingowa, która przecież na sosnowieckim rynku boryka się z takimi samymi ograniczeniami, jak Ty i Twoja firma. To już jednak zależy wyłącznie od Ciebie, czy zechcesz i na ile zechcesz się lojalną częścią miejscowych przedsiębiorców.